تقویم ارزهای دیجیتال

تقویم ارزهای دیجیتال | تقویم کریپتویی چیست و چه کاربردی دارد؟

زمان مطالعه: 8 دقیقه

بازار ارزهای دیجیتال یکی از شلوغ‌ترین بازارهای مالی به‌شمار می‌رود. رویدادهای مختلفی در ارتباط با این بازار و ارزهای دیجیتال برگزار می‌شوند که اخبار و نتایج آن‌ها می‌توانند تاثیر زیادی در روند بازار و یا هر یک از رمزارزها داشته باشند. دنبال کردن تمام این رویدادها و اخبار بسیار دشوار است. به همین خاطر شما برای دنبال کردن تمام این موارد، به یک ابزار مناسب و جامع نیاز دارید. ابزاری که تمام این رویدادها را در یک پکیج کامل به شما نمایش دهد و شما بتوانید مطابق با این نتایج، روند بازار و شرایط معاملات خود را پیش‌بینی کنید. تقویم ارزهای دیجیتال بهترین ابزار در این زمینه است که می‌تواند به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای داشتن معاملاتی موفقی کمک کند. در این مطلب با کاربردها و مزایای تقویم کریپتویی آشنا می‌شویم.

تقویم ارزهای دیجیتال

تقویم ارزهای دیجیتال چیست؟

اخبار لیست شدن ارزهای دیجیتال، جلسات کامیونیتی‌‌ها، اسپیس‌های شبکه اجتماعی توییتر و … تنها رویدادهایی نیستند که در روند قیمتی ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارند. بلکه تنوع این رویدادها بسیار زیاد بوده و هر یک از آن‌ها نیز تاثیر به‌خصوص خود را بر بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزهای آن می‌گذارند. به همین خاطر دنبال کردن تمام این رویدادها برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران این بازار مالی بسیار دشوار است. تقویم ارزهای دیجیتال درواقع یک تقویم معمولی می‌باشد که در ان تمام رویدادها و اخبار پیش روی این بازار در آن مشخص شده است. شما با مشاهده این تقویم می‌توانید تمام رویدادهایی که ممکن است روی روند این بازار تاثیر بگذارند را مشاهده کنید.

چرا استفاده از تقویم ارزهای دیجیتال مهم است؟

احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده است که چرا باید از تقویم ارزهای دیجیتال استفاده کرد. درواقع دشوار بودن پیگیری اخبار و رویدادها تنها دلیل استفاده از این تقویم نیست. بلکه استفاده از این تقویم مزایای دیگری نیز دارد که آن را به یک ابزار مهم برای پیش‌بینی روند بازار رمزارزها تبدیل می‌کند. از جمله این مزایا می‌توان به پیش‌بینی روند، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، پیدا کردن موقعیت‌های مناسب برای ترید یا سرمایه‌گذاری و … اشاره کرد. در ادامه با این مزایا بیشتر آشنا می‌شویم.

پیش‌بینی روند پیش روی ارزهای دیجیتال

یک سرمایه‌گذار و معامله‌گر برنده، فردی است که به اخبار و اطلاعات اختصاصی دسترسی داشته باشد. تنها در این صورت است که می‌تواند پیش‌بینی دقیق و صحیحی از روند پیش روی بازارهای مالی داشته باشد. به همین خاطر می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از تقویم کریپتویی، امکان پیش‌بینی دقیق روند آینده بازار ارزهای دیجیتال و دارایی‌های مالی آن است.

پیش‌بینی روند پیش روی ارزهای دیجیتال با تقویم ارزهای دیجیتال

برای مثال تصور کنید که جلسه یک بانک مرکزی در چند روز آینده قرار است که برگزار شود. شایعاتی وجود دارد که در این جلسه قرار است که بانک‌های جهانی اعلام ورشکستگی کنند. این خبر می‌تواند باعث جهش قیمتی شدید ارزهای دیجیتال شود. حال اگر شما از برگزاری این جلسه اطلاع داشته باشید، قطعا می‌توانید وارد موقعیت خرید شده و سرمایه‌گذاری موفقی را تجربه کنید.

آماده شدن برای بازارهای نزولی

یکی از کابوس‌های معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال، سقوط این بازار یا نزولی شدن روند آن برای طولانی‌مدت است. شما با استفاده از تقویم ارزهای دیجیتال می‌توانید رویدادهایی که ممکن است باعث وقوع این اتفاق شوند را پیش‌بینی و در نتیجه زمان نزولی شدن روند را حدس بزنید. در بازار ارزهای دیجیتال معامله‌گرانی موفق هستند که می‌توانند از ماه‌ها یا هفته‌ها قبل، آغاز یک روند نزولی را پیش‌بینی کنند. باید اشاره کرد که این امر برای صعودی شدن بازار ارزهای دیجیتال نیز صدق می‌کند.

کاهش ریسک سرمایه‌گذاری

تصور کنید که در یک جاده پرپیچ‌وخم کوهستانی هستید که خطرات زیادی دارد. شما تنها در صورتی می‌توانید از این جاده کوهستانی با سلامت عبور کنید که نقشه تمام مسیر را بلد باشید و بتوانید تمام احتمالات را پیش‌بینی کنید. معامله در بازار ارزهای دیجیتال نیز شباهت بسیار زیادی به رانندگی در یک جاده خطرناک کوهستانی دارد. ریسک معامله در این بازار بسیار بالا است و شما باید مراقب تمام پیچ‌های خطرناک جاده معامله در این بازار باشید. تقویم ارزهای دیجیتال مانند یک نقشه پرجزئیات برای رانندگی در مسیر پرخطر کریپتوکارنسی عمل می‌کند. این تقویم به شما این امکان را می‌دهد تا ریسک‌های سرمایه‌گذاری در این بازار را شناسایی و با کم‌ترین ریسک معامله کنید.

پیدا کردن موقعیت‌های مناسب سرمایه‌گذاری

می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین پارامترها برای داشتن یک معامله موفق در بازارهای مالی مانند کریپتوکارنسی، ورود به موقع به یک معامله است. شما باید در ابتدا یک ارز دیجیتال با پتانسیل رشد بالا را انتخاب و سپس روی آن سرمایه‌گذاری کنید. تقویم کریپتویی به شما این امکان را می‌دهد تا بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید. این امر با بررسی رویدادها و اخبار مرتبط با رمزارز مورد نظر ممکن می‌شود.

برخی از مهم‌ترین آیتم‌های تقویم ارزهای دیجیتال

برخی از مهم‌ترین آیتم‌های تقویم ارزهای دیجیتال

همان‌طور که اشاره شد، آیتم‌های مختلفی مانند لیستینگ، اسنپ شات، AMA و … در تقویم ارزهای دیجیتال وجود دارند که می‌توانند روی قیمت و آینده یک رمزارز تاثیرگذار باشند. تاثیر هر یک از این پارامترها تعیین شده است و به همین خاطر شما باید با تمام آن‌ها آشنایی داشته باشید. به‌طور کلی اگر می‌خواهید که معاملات موفقی را در این بازار مالی پشت سر بگذارید، باید بتوانید تاثیر تمام این آیتم‌ها بر آینده رمزارز مورد نظرتان را بررسی کنید. در ادامه با مهم‌ترین آیتم‌های تقویم کریپتویی آشنا می‌شویم.

لیستینگ؛ آیتمی بسیار تاثیرگذار در قیمت رمزارزها

اگر با بازار ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید، حتما می‌دانید که یکی از شاخصه‌های مهم در اعتبارسنجی یک رمزارز، لیست شدن آن در صرافی‌های معتبر است. در صورت لیست شدن یک ارز دیجیتال، قیمت آن می‌تواند به میزان زیادی رشد کند. در تقویم ارزهای دیجیتال شما می‌توانید تاریخ دقیق لیست شدن رمزارزهای محبوب را در بخش لیستینگ مشاهده کنید. این اخبار عموما از مراجعی مانند حساب کاربری توییتر صرافی‌ها، تیم توسعه‌دهندگان پروژه ارز دیجیتال مورد نظر و یا کامیونیتی‌ها به دست می‌آید.

اسپیس‌های شبکه اجتماعی توییتر

یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای انتشار اخبار مرتبط با پروژه‌های ارز دیجیتال، شبکه اجتماعی توییتر است. تقریبا تمام پروژه‌های مشهور کریپتوکارنسی در این شبکه اجتماعی دارای حساب کاربری هستند و اطلاعیه‌ها و اخبار مهم مرتبط با پروژه خود را در این شبکه اعلام می‌کنند. برگزاری اسپیس در توییتر نیز یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای اعلام اخبار مرتبط با ارزهای دیجیتال است. شما در تقویم‌های ارزهای دیجیتال می‌توانید تاریخ برگزاری اسپیس‌های شبکه اجتماعی توییتر که مرتبط به ارزهای دیجیتال هستند را مشاهده کنید.

شبکه‌های اجتماعی و تقویم ارزهای دیجیتال

مصاحبه مردمی (AMA)

آیتم مصاحبه مردمی یا AMA یکی دیگر از بخش‌های بسیار مهم در تقویم ارزهای دیجیتال است. درواقع شما در این تقویم می‌توانید تاریخ دقیق برگزاری مصاحبه‌های مردمی را مشاهده کنید. اما احتمالا این سوال برای شما پیش آمده است که AMA چیست و برگزاری آن چه تاثیری بر روند قیمتی یک رمزارز دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید در ابتدا با مفهوم AMA آشنا شویم.

در مصاحبه‌های مردمی، بنیان‌گذار یا تیم توسعه‌دهنده یک رمزارز، جلسه پرسش‌وپاسخی را با معامله‌گران، هواداران و اعضای کامیونیتی آن رمزارز برگزار می‌کند. طی این جلسه، افراد کامیونیتی سوالات خود را درباره شرایط حال حاضر و آینده رمزارز از توسعه‌دهندگان یا بنیان‌گذاران مطرح می‌کنند. افراد مسئول نیز در کنار پاسخ به این سوالات، چشم‌انداز پروژه رمزارز را در آینده برای اعضای کامیونیتی شرح می‌دهند. بعد از انتشار متن این مصاحبه، رمزارز مورد نظر ممکن است با افزایش یا کاهش ارزش مواجه شود. به همین خاطر در تقویم ارزهای دیجیتال، AMA اهمیت بالایی دارد و باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

کامیونیتی کال در تقویم ارزهای دیجیتال

کامیونیتی کال (Community Call)

کامیونیتی کال یکی دیگر از آیتم‌های مهم در تقویم کریپتویی به‌شمار می‌آید. برای این که بدانیم این آیتم دقیقا چه کاربردی در تقویم ارزهای دیجیتال دارد، در ابتدا باید با مفهوم کامیونیتی در ارزهای دیجیتال آشنا شویم. کامیونیتی به گروهی از هواداران، کاربران و معامله‌گران یک ارز دیجیتال گفته می‌شود که در یک یا چند شبکه اجتماعی مانند توییتر و دیسکورد، اعتبار آن رمزارز را تایید می‌کنند. این رمزارز توسط اعضای کامیونیتی آن تبلیغ می‌شود. حال عبارت کامیونیتی کال، به گردهمایی یا مجمع اعضای کامیونیتی یک رمزارز گفته می‌شود.

در کامیونیتی کال، اعضا در کنار یکدیگر جمع شده و آینده رمزارز را بررسی می‌کنند. باید اشاره کرد که در این مجمع توسعه‌دهندگان و بنیان‌گذاران رمزارز مورد نظر نیز حضور دارند. با توجه به این که در کامیونیتی کال برای آینده رمزارز تصمیم‌گیری می‌شود، این مشخصه می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر آینده رمزارز مورد نظر داشته باشد. به همین خاطر کامیونیتی کال آیتم مهمی در تقویم ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌آید.

اسنپ شات

اسنپ شات درواقع یک سیستم رای‌گیری غیر متمرکز بر اساس سیستم IPS است. بسیاری از پروژه‌های کریپتوکارنسی از این سیستم برای رای‌گیری میان کاربران خود استفاده می‌کنند. کاربران با استفاده از اسنپ شات می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را در زمینه آینده رمزارز مورد نظر ارائه دهند. درواقع توسعه‌دهندگان و بنیان‌گذاران پروژه‌های کریپتوکارنسی، از اسنپ شات برای دریافت پیشنهادات و نظرات اعضای کامیونیتی خود استفاده می‌کنند. از آن‌جایی که تصمیمات اتخاذ شده بر اساس نتایج اسنپ شات بر آینده رمزارزها تاثیرگذار است، این آیتم در تقویم‌های کریپتویی اهمیت بسیار بالایی دارد.

آیتم Mainnet Launch

یک پروژه ارز دیجیتال طی مراحل مختلفی توسعه پیدا می‌کند. درواقع توسعه یک پروژه بلاک چین بسیار پیچیده و زمان‌بر است و به همین خاطر توسعه‌دهندگان باید پروژه‌های بلاک چینی خود را طی مراحل مختلفی توسعه دهند. مرحله Mainnet Launch، مرحله‌ای است که در آن پروژه مورد نظر به‌صورت کامل توسعه پیدا کرده و آماده استفاده توسط کاربران است. در این مرحله، تمام تراکنش‌های ارز دیجیتال مورد نظر در حال پخش، تایید و ثبت شدن روی شبکه بلاک چین هستند. آیتم Mainnet Launch در تقویم ارزهای دیجیتال از آن‌ جهت اهمیت دارد که رسیدن به این مرحله برای ارزهای دیجیتال بسیار مهم است.

آیتم میننت لانچ در تقویم ارزهای دیجیتال

زمانی که یک پروژه به مرحله Mainnet Launch می‌رسد، قیمت آن می‌تواند رشد بالایی داشته باشد. به همین خاطر در تقویم‌های کریپتویی، آغاز Mainnet Launch برای پروژه‌های مختلف نمایش داده می‌شود. معامله‌گران نیز می‌توانند بسته به شرایط خود، از اخبار مرتبط با این آیتم برای شروع معامله یا پیش‌بینی روند رمزارز مورد نظر استفاده کنند.

آیتم testnet launch

آیتم testnet launch از نظر مفهومی دقیقا در مقابل Mainnet Launch است. زمانی که یک پروژه به مرحله testnet launch می‌رسد، درواقع هنوز با ظرفیت کامل راه‌اندازی نشده و صرفا در یک شبکه آزمایش پیاده‌سازی شده است. توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان از این شبکه آزمایشی برای عیب‌یابی تمام جنبه‌ها و ویژگی‌های شبکه بلاک چین رمزارز مورد نظر استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند که پروژه آماده راه‌اندازی به شکل کامل است. رویدادهای testnet launch در تقویم کریپتویی به‌صورت کامل بیان می‌شوند تا فعالان بازار رمزارزها بتوانند در جریان فرایند توسعه پروژه‌های مختلف قرار بگیرند.

آیتم block halving

در فضای ارزهای دیجیتال، اصطلاح block halving به فرایندی گفته می‌شود که نرخ انتشار سکه‌های جدید را کاهش می‌دهد. به طور دقیق‌تر، نصف کردن کاهش دوره‌ای یارانه بلوکی است که به ماینرها ارائه می‌شود. نصف شدن تضمین می‌کند که یک دارایی کریپتو از نرخ صدور ثابت پیروی خواهد کرد. البته تا زمانی که در نهایت به حداکثر عرضه برسد. با توجه به این توضیح، می‌توان گفت که آیتم block halving نیز از آیتم‌های بسیار مهم در تقویم‌های ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌آید.

بهترین تقویم ارزهای دیجیتال

بهترین تقویم ارزهای دیجیتال کدام‌اند؟

بعد از آشنایی با آیتم‌های مهم تقویم‌های ارزهای دیجیتال، باید با برخی از بهترین تقویم‌ها نیز آشنا شویم. عموما شما برای دسترسی به این تقویم‌ها و استفاده از آن‌ها کار آسانی پیش روی خود دارید. هر یک از تقویم‌های کریپتویی اطلاعات مشخصی را ارائه می‌دهند و با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند.

برخی از بهترین و محبوب‌ترین تقویم‌های ارزهای دیجیتال عبارت‌اند از:

  • تقویم کوین مارکت کل
  • کوین مارکت کپ
  • تقویم کریپتوکل
  • کریپتو کلندر
  • تقویم کریپتو دیتس
  • کوینز کلندر

با استفاده از تقویم ارزهای دیجیتال، شانس موفقیت خود را بیشتر کنید

در این مطلب به‌صورت کامل با تقویم ارزهای دیجیتال و مهم‌ترین آیتم‌های آن آشنا شدیم. معامله‌گران با استفاده از این تقویم، می‌توانند در یک بستر کاملا یکپارچه و به‌روز، به انواع رویدادها و اخبار مرتبط با رمزارزهای خود و دیگر رمزارزهای بازار دسترسی داشته باشند. به‌طور کلی معامله‌گرانی می‌توانند در بازار کریپتوکارنسی موفق شوند که از اطلاعات موجود به بهترین شکل استفاده کنند. تقویم‌های ارزهای دیجیتال نیز ابزاری بسیار مناسب برای کسب اطلاعات مرتبط هستند. شما بسته به شرایط خود، می‌توانید از انواع تقویم‌های ارزهای دیجیتال موجود در سطح اینترنت استفاده کنید. هر یک از این تقویم‌ها مزایا و معایب خود را دارند و انتخاب آن‌ها کاملا به سلیقه و شرایط شما بستگی دارد.

همچنین می‌توانید مهم‌ترین اتفاقات بازار رمزارزها را  در کانال تلگرام هیتوبیت دنبال کنید.

نوشتهٔ پیشین
الگوریتم اجماع | عامل تمرکززدایی، امنیت تراکنش و اعتماد بین همتایان ناشناس
نوشتهٔ بعدی
لایه 2 | انواع مکانیزم‌های لایه دو در شبکه بلاک چین
اشتراک گذاری پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست