تحلیل آنچین چیست و چگونه به معامله‌گران بازار ارز دیجیتال کمک می‌کند؟

تحلیل آنچین چیست و چگونه به معامله‌گران بازار ارز دیجیتال کمک می‌کند؟

زمان مطالعه: 12 دقیقه

فعالان بازار رمزارز برای بررسی بازار و ارزهای دیجیتالی از روش‌هایی مانند تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و روانشناسی بازار استفاده می‌کنند. همه ما می‌دانیم که اطلاعات تراکنش‌های رمزارز بر روی شبکه بلاک‌چین ارزهای دیجیتالی ثبت می‌شوند. اما چه می‌شود اگر به این داده‌ها از طریق برخی پلتفرم‌ها دسترسی داشته باشیم و بتوانیم از طریق آن‌ها بازار و ارزهای دیجیتالی را تحلیل کنیم؟ نکته جالب توجه این‌که این امکان وجود دارد و به این روش تحلیلی، تحلیل آنچین (On Chain Analysis) یا تحلیل درون‌زنجیره‌ای گفته می‌شود. در این مقاله به این نکته که تحلیل آنچین چیست، پاسخ جامع می‌دهیم.

تحلیل آنچین یا درون‌‌زنجیره‌ای چیست؟

اهمیت تحلیل آنچین چیست؟

در تحلیل آنچین، تحلیلگران بازار ارز دیجیتالی به اطلاعات تراکنش‌های بازار از طریق شبکه‌های بلاکچین دسترسی پیدا می‌کنند. این اطلاعات به آن‌ها کمک می‌کند که دریابند خریداران و فروشندگان بازار کریپتو چگونه به رویدادهای اخیر بازار واکنش نشان می‌دهند. در واقع با استفاده از این روش تحلیلی می‌توانیم احساسات حاکم بر بازار را تشخیص دهیم و متناسب با همین موضوع در مورد موقعیت‌های معاملاتی خود تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنیم.

در یک تعریف ساده‌تر می‌توانیم بگوییم تحلیل آنچین به‌معنای ردیابی جریان‌های مالی در شبکه بلاک‌چین است. البته برای این‌که شما به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید لزوما نیازی نیست که یک اپراتور و شرکت‌کننده در زنجیره بلوکی باشید؛ بلکه امروزه ابزارهایی در اختیار معامله‌گران قرار گرفته‌اند که می‌توانند این اطلاعات را در قالب آمار و ارقام و نیز نمودارها در اختیار تحلیلگران بازار ارز دیجیتال، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قرار دهند.

در تجزیه و تحلیل درون‌زنجیره‌ای حجم بالایی از اطلاعات در اختیار معامله‌گران قرار می‌گیرد و از این رو یک روش تحلیلی محبوب است. یک نکته دیگر این‌که این روش تحلیلی مختص بازار ارزهای دیجیتالی و برخی دارایی‌های دیجیتالی دیگری است که بر روی شبکه بلاک‌چین ایجاد می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به NFTها اشاره کرد.

تاریخچه تحلیل آنچین

اولین مدل از تحلیل درون‌زنجیره‌ای در سال 2011 میلادی توسط بایت‌کوین (ByteCoin) به‌عنوان راهکاری برای ارزیابی سلامت بازار و بخش‌بندی آن با استفاده از تعیین سن بیت‌کوین‌های جابه‌جا شده در معاملات ایجاد شد.

در مرحله بعد در سال 2014 معیاری با عنوان ارزش شبکه (Network Value) ایجاد شد. این معیار از اصول قانون Metcalfe پیروی می‌کند و بر رشد آدرس منحصربه‌فرد ارزهای دیجیتالی تمرکز دارد. قانون متکالف بیان می‌کند که تاثیر یک شبکه، مجذور تعداد گره‌های شبکه است. این قانون یکی از کشفیات پروفسور رابرت متکالف است که در رشد اینترنت سهم بالایی داشته است.

تاریخچه تحلیل آنچین

در همان سال جان راکلیف (John Racliff) نسخه اولیه امواج هودل (HODL waves) را منتشر کرد. سپس در سال 2017 ویلی وو (Willy Woo) یکی از شخصیت‌های مشهور تحلیل آنچین، نرخ ارزش به تراکنش را مطرح کرد که با عنوان NVT نیز شناخته می‌شود. در ادامه پلتفرم‌های تحلیل ارز دیجیتال آغاز به ایجاد معیارهای جدیدی در این زمینه کردند و با تلاش‌های این افراد و شرکت‌ها ما امروز به اطلاعات آنچین برای تجزیه و تحلیل آنچین بازار و دارایی‌های ارز دیجیتال دسترسی داریم.

مکانیزم تحلیل آنچین چیست؟

تحلیل آنچین شامل معیارهای مختلفی است اما برای درک بهتر این تحلیل ابتدا باید ببینیم این روش تحلیلی در عمل چطور کار می‌کند. در مثال اول می‌بینیم که گروهی از داده‌های آنچین همان اطلاعات مرتبط با صرافی‌های بزرگ هستند. این صرافی‌ها امکان خرید و فروش دارایی‌های ارز دیجیتال را برای تریدرها و هولدرها فراهم می‌کنند. اطلاعات بلاک‌چینی این صرافی‌ها می‌تواند فشار فروش ورودی را نشان دهد. این یعنی صرافی با تقاضای بالایی برای خرید مواجه شده است. گاهی نیز این فشار در حالت معکوس است. داده‌های آنچین احساسات حاکم بر بازار و تصمیمات عموم نیروهای بازار را نشان می‌دهند و شما می‌توانید تصمیم بگیرید با این تصمیمات عمومی همگام شوید و یا کالا برعکس آن‌ها و بر اساس پیش‌بینی خود عمل کنید.

مکانیزم تحلیل آنچین چیست؟

مثال دوم به روش ردیابی یا تماشای نهنگ‌های بازار شهرت دارد. در این روش شما عملکرد بازیگران برجسته و سرمایه‌گذاران بزرگ بازار ارزهای دیجیتالی را بررسی می‌کنید. این کار از طریق بررسی داده‌های مربوط به کیف پول‌های رمز ارز انجام می‌شود. البته شما تراکنش افراد را با اطلاعات شخصی آن‌ها دریافت نمی‌کنید اما برای مثال با مشاهده یک جریان خروجی عظیم از یک کیف پول می‌توانید حدس بزنید نهنگ‌های بازار تصمیم به فروش ارز دیجیتالی و خروج از معاملات دارند. در این شرایط معمولا این ضرب‌المثل به کار می‌رود که هیچکس بهتر از نهنگ‌ها بازار را نمی‌شناسد بنابراین می‌توانید با آن‌ها همراه شوید. در ادامه همین روش ممکن است بازار در شرایط نزولی قرار بگیرد اما نهنگ‌ها اقدام به فروش دارایی‌های خود نکنند. بنابراین می‌توانید حدس بزنید که این یک رکود یا نزول کوتاه‌مدت است.

محبوب‌ترین بلاک‌چین برای تحلیل آنچین چیست؟

محبوب‌ترین بلاک‌چین برای تحلیل آنچین، بلاک‌چین اتریوم است. دلیل این محبوبیت این است که این بخش اعظمی از تمامی سرمایه‌های قفل شده در استخرها در روش‌هایی مانند استیکینگ و… روی این بلاک‌چین قرار دارند. توجه داشته باشید که این استراتژی‌ها از نوع DeFi هستند. رشد این فناوری مالی و افزایش برچسب‌گذاری والت‌های ارز دیجیتال، امکانات بیشتری را در اختیار پلتفرم‌های تحلیل آنچین قرار داده است.

محبوب‌ترین بلاک‌چین برای تحلیل آنچین چیست؟

یکی از پلتفرم‌های پیشگام در این عرصه، پلتفرم نانسن (Nansen) است. این پلتفرم جریان‌های مالی را در قراردادهای هوشمند بلاک‌چینی در حوزه DeFi ردیابی می‌کند. مزیت این پلتفرم در این است که می‌تواند تراکنش‌های میان‌زنجیره‌ای را نیز رصد کند و بنابراین می‌تواند تصویر دقیق‌تری از بازار عظیم ارزهای دیجیتالی را به ما نشان دهد.

معیارهای تحلیل آنچین کدام معیارها هستند؟

برای استفاده از روش تجزیه و تحلیل آنچین برای بررسی موقعیت‌های معاملاتی، دسترسی به اطلاعات به‌روز از نوع داده‌های آنچین ضروری است. چندین پلتفرم مانند Glassnode، Messari و Coinmetrics وجود دارند که می‌توانید داده‌های آنچین را بر اساس معیارهای مختلف آنچین از آن‌ها دریافت کنید. اما معیارهای آنچین چه معیارهایی هستند؟ در ادامه با این معیارها آشنا می‌شویم.

معیارهای تحلیل آنچین کدام معیارها هستند؟

آدرس‌های فعال در شبکه

میزان آدرس‌های فعال (Active addresses) بر روی نمودار زمان یکی از معیارهایی است که میزان فعالیت سرمایه‌گذاران و تریدرها در شبکه را نشان می‌دهد. این معیار با تعداد کاربران متفاوت و عدد آن از تعداد کاربران کمتر است. این معیار همچنین تعداد آدرس‌های فعال و در ارتباط با صرافی‌ها، ماینرها و افراد را نشان می‌دهد. در یک بازه زمانی بلند مدت، این معیار همچنین ارتباطی معنادار با نمودارهای قیمت دارد.

حجم معاملات

حجم معاملات (Transaction volume) یا تراکنش‌ها مقدار ارزهای دیجیتالی رد و بدل شده بین آدرس‌های یک شبکه را نشان می‌دهد. جالب اینجا است که این مقدار بر اساس ارزهای فیات مانند دلار آمریکا یا گاهی یورو اندازه‌گیری می‌شود.

حجم معاملات در تحلیل آنچین چیست

برای حجم تراکنش‌های بیت کوین در درجه اول نشان‌دهنده حرکت بیت کوین‌ها از برخی آدرس‌ها به آدرس‌های دیگر در بلاک‌چین بیت کوین است. با این حال، در مورد اتریوم، حجم تراکنش‌ها نشان‌دهنده حرکت مجموعه بسیار متنوع‌تری از دارایی‌های ارز دیجیتالی است. با ردیابی حجم تراکنش زنجیره‌ای توکن‌های خاص ERC-20، سرمایه‌گذاران می‌توانند بینش منحصربه‌فردی در مورد ارزش این توکن‌ها به‌دست آورند.

میزان صدور روزانه

میزان صدور یا انتشار روزانه ارز دیجیتال (Daily issuance) مجموع سکه‌های جدیدی است که به‌طور روزانه به استخراج‌کنندگان و سهامداران اهدا می‌شود. این معیار از این جهت دارای اهمیت است که با بررسی آن می‌توانید دریابید آن این پروژه سیاست مالی مناسبی دارد یا خیر.

توزیع عرضه ارز دیجیتال

توزیع عرضه ارز دیجیتال (Supply distribution) درصد سکه‌های نگهداری شده در آدرس‌های طبقه‌بندی شده بر اساس اندازه را نشان می‌دهد. برای مثال در شبکه بیت کوین، آدرس‌های دارای بیش از 10 هزار کوین در چند سال اخیر کاهش یافته‌اند و در مقابل آدرس‌هایی با کمتر از 10 هزار کوین افزایش یافته‌اند.

نرخ درآمد ماینر

منظور از نرخ درآمد ماینر (Miner revenue) مجموع کوین‌های تازه استخراج شده به‌همراه کارمزد تراکنش است. درآمد بیشتر نشان‌دهنده سلامت بیشتر یک شبکه است. یعنی در این شبکه ماینرها برای محافظت از اهداف بلند مدت شبکه از انگیزه کافی برخوردار هستند و تشویق می‌شوند.

نرخ هش در تحلیل آنچین چیست؟

نرخ هش

در حالت کلی از نرخ هش (Hash Rate) برای تعیین میزان سلامت، امنیت و میزان دشواری یا آسانی استخراج در شبکه‌های بلاک‌چین استفاده می‌شود. هش نیز نوعی کد الفبایی با ویژگی تولید صادفی است. بنابراین فرآیند حدس این کد (و میزان نزدیک بدون این حدس به کد اصلی) بر روی شبکه توسط رایانه‌ها اندازه‌گیری می‌شود که به آن هش ریت یا نرخ هش می‌گویند. این نرخ همچنین نشان‌دهنده قدرت پردازشی است که ماینرها در یک شبکه برای ایمن‌سازی شبکه ایجاد می‌کنند. به‌همین دلیل، نرخ هش بالا نشان‌دهنده ایمنی بیشتر در شبکه است.

مزایای تحلیل آنچین چیست؟

اگرچه تحلیل درون‌زنجیره‌ای یک مدل تحلیلی نسبتا جدید است اما به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که بینش بهتری نسبت به پروژه‌های رمز ارز پیدا کنند. فعالان بازار ارز دیجیتال حتی می‌توانند راهکارهای این مدل تحلیلی را با اطلاعات حاصل از مدل‌های تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ادغام کنند تا بتوانند تصمیمات بهتری برای سودآوری از این بازار بگیرند.

مزایای تحلیل آنچین چیست؟

در ادامه برخی از مزایای تحلیل آنچین را مرور می‌کنیم:

  • یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که با بررسی داده‌های آنچین در بازار ارز دیجیتالی به‌دست می‌آوریم، احساسات حاکم بر بازار ارزهای دیجیتالی است. برای مثال طمع خرید وقتی طولانی شود می‌توان آن را احساسی واقعی و نشان‌دهنده یک روند قوی دانست
  • تحلیل آنچین همچنین می‌تواند تصویر روشن‌تری را در مورد این‌که ارزهای دیجیتالی کجا هستند و به کجا می‌روند به ما نشان بدهد. برای مثال در تحلیل تکنیکال متوجه می‌شدیم، تقاضا در بازار کم با زیاد شده است. اما در این روش تحلیلی می‌توانیم بگوییم حجم سرمایه استخرها در حال کاهش است یا ارزهای دیجیتالی درحال انباشته شدن در کیف پول‌ها هستند یا…
  • بررسی تعداد آدرس‌های شبکه (فعال و غیر فعال) نیز مزیت دیگری است که نشان می‌دهد آیا میزان محبوبیت این شبکه در حال افزایش یا کاهش است
  • تحلیل آنچین همچنین اطلاعات مناسبی را درباره میزان تعداد و حجم تراکنش‌ها در اختیار تحلیلگران قرار می‌دهد

چگونه از تحلیل آنچین در بازار ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

شفافیت داده‌ها در شبکه بلاک‌چین یکی از شعارهای اساسی فناوری‌های مبتنی‌بر بلاک‌چین مانند فناوری‌های مالی غیر متمرکز است. درست به‌همین دلیل می‌توان از این داده‌ها در روش تحلیل آنچین استفاده کرد. در ضمن بلاک‌چین این مزیت را در اختیار این روش تحلیلی قرار می‌دهد که داده‌های تراکنش‌ها در این شبکه قابل دستکاری و جعل نیستند. بنابراین تحلیل آنچین می‌تواند فرصت‌هایی را برای سودآوری و پیش‌بینی موفق بازار ارز دیجیتال و تحرکات قیمت ارزهای دیجیتالی در اختیار تریدرها و هولدرها قرار دهد. اما دقیقا چگونه؟ در ادامه بررسی می‌کنیم که این روش تحلیل بازار ارز دیجیتال چه فرصت‌هایی را برای تحلیل بهینه در اختیار معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

بررسی میزان هولد رمز ارزها در بازار

معیاری به نام «موج HODL» وجود دارد که روند بازار و سن ارزهای دیجیتالی هولد شده توسط کاربران را تعیین می‌کند. این به تحلیلگران اجازه می‌دهد تا تعیین کنند که آیا معامله‌گران ارزهای دیجیتالی را برای مدت طولانی نگه می‌دارند یا مانند روش ترید به‌سرعت آن‌ها را می‌فروشند. این اطلاعات به سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد که آیا شرایط برای سرمایه‌گذاری بلند مدت مناسب است یا خیر.

امواج HODL همچنین درصد سکه‌هایی را که برای دوره‌های مختلف زمانی از کمتر از یک ماه تا بیش از 7 سال نگهداری می‌شوند، نشان می‌دهد. هرچه دامنه زمانی هولد رمز ارز بیشتر باشد به معنای افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به این دارایی است.

بررسی میزان هولد رمز ارزها در تحلیل آنچین چیست؟

بررسی چشم‌انداز آینده یک ارز دیجیتال

درک اینکه یک دارایی کریپتو چه آینده‌ای دارد برای سرمایه‌گذاران از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال قراردادهای آتی بیشتر نشان‌دهنده جذابیت رمز ارز و اعتماد سرمایه‌گذاران دیگر به یک رمز ارز است. همچنین همبستگی بین ارز دیجیتالی مورد نظر و قیمت بیت کوین و بررسی جریان‌های ورودی و خروجی ارز دیجیتال می‌تواند تصویری از آینده آن را در اختیار تریدرها و هولدرها قرار دهد.

پیش‌بینی حرکات آینده بازار

با نظارت بر رفتار سرمایه‌گذاران و بررسی سلامت شبکه در زمان واقعی، تحلیلگران آنچین می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی بهتری را انتخاب و یا ایجاد کنند و حرکت‌های آینده بازار را پیش‌بینی کنند. یک مثال ساده برای این موضوع در نظر گرفتن تعداد آدرس‌های فعال در شبکه و تعداد تراکنش‌های شبکه است و معامله‌گران از این طریق می‌توانند پیش‌بینی کنند که آیا تقاضا در بازار افزایش می‌یابد و یا کاهش خواهد داشت.

مطالعه رفتار سرمایه‌گذاران در بازار

معیارهای تحلیل آنچین می‌توانند جزئیات رفتار سرمایه‌گذاران در بازار را نشان دهند. تحلیلگران اغلب مدت زمانی را که یک آدرس یک ارز دیجیتالی را نگه داشته است، بررسی می‌کنند. اگر تعداد سرمایه‌گذارانی که یک ارز دیجیتالی را هولد می‌کنند افزایش یابد، میزان دارایی در گردش کمتر می‌شود. همچنین نشان می‌دهد که احتمالا تقاضا افزایش می‌یابد.

بررسی سود و زیان تحقق‌یافته

در تحلیل آنچین، امکان دسترسی به اطلاعات سود و زیان تحقق‌یافته برای سرمایه‌گذاران نیز وجود دارد. برای مثال این معیار ارزش بیت کوین‌های فروخته شده را بر اساس سود یا زیان سرمایه‌گذاران اندازه‌گیری می‌کند. این یعنی تفاوت قیمت خرید و فروش ارز دیجیتالی در بازار.

بررسی نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی

نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی که به آن “MVRV” نیز گفته می‌شود، نسبتی است که تفاوت بین ارزش بازار و سرمایه تحقق یافته را نشان می‌دهد. به‌طور کلی، MVRV بالا در یک دوره زمانی مشخص به‌معنای نزدیکی قیمت به یک سطح عمومی در بازار است.

تفاوت‌ تحلیل آنچین و آفچین در چیست؟

اطلاعات تراکنش‌ها را می‌توان هم در حالت آنچین و هم در حالت آفچین یا بیرون از زنجیره بلوکی بررسی کرد. از تراکنش‌های خارج از زنجیره می‌توان به مبادله کلیدهای خصوصی بین دو سرمایه‌گذار اشاره کرد. این روشی برای دور زدن هزینه‌های بالای برخی از تراکنش‌های درون‌‌زنجیره‌ای مانند تراکنش‌های بیت کوین است.

تراکنش‌های درون‌زنجیره‌ای همگی در بلاک‌چین ثبت می‌شوند و رایج‌ترین شکل تراکنش‌های ارز دیجیتالی به‌‍‌شمار می‌آیند. در این روش ایمنی تراکنش تا حد بالایی افزایش می‌یابد. نکته مهم این است که معیارهای تحلیل درون‌زنجیره‌ای معرف عملکردهای کوتاه‌مدت تا میان‌مدت هستند و می‌توانند نشان دهند که چه مقدار ارز دیجیتالی توسط صرافی‌ها، ماینرها و سرمایه‌گذاران نگهداری می‌شوند.

معرفی بهترین پلتفرم‌های تحلیل آنچین

پلتفرم تحلیل آنچین، نرم‌افزار، سایت یا سرویسی است که داده‌ها و نمودارهای تحلیلی آنچین را در اختیار تحلیلگران قرار می‌دهد. هرچه زمان می‌گذرد، هم معیارهای بیشتری در دسترس تحلیلگران قرار می‌گیرند و هم بر حجم داده‌های تاریخی آنچین افزوده می‌شود. طبعا سرمایه‌گذاران در بین این ابزارهای تحلیلی به‌دنبال پلتفرم‌هایی هستند که دارای کمترین قیمت و بیشترین امکانات باشند. در ادامه با برخی از مشهورترین ابزارهای تحلیل آنچین آشنا می‌شویم.

پلتفرم دکستر لب در تحلیل آنچین چیست؟

پلتفرم دکسترلب

دکسترلب (DEXterlab) یک پلتفرم تحلیل درون‌زنجیره‌ای جدید با امکاناتی قابل قبول و امکان استفاده رایگان است. دکسترلب به شما این امکان را می‌دهد که به داده‌های چندین بلاک‌چین مانند اتریوم و سولانا برای تجزیه و تحلیل دسترسی داشته باشید. برای مثال شما با این پلتفرم می‌توانید حرکت دارایی‌ها در بازار را ردیابی کنید، نمای جامعی از تراکنش‌ها را ببینید، پروژه‌های محبوب ارزهای دیجیتال، توکن‌ها، مجموعه‌های NFT را بشناسید و قیمت‌ها، طول عمر و روندهای نوظهور را مشاهده کنید.

برخی از مزایا و امکانات این پلتفرم عبارتند از:

  • امکان ردیابی معاملات نهنگ‌های بازار، معامله‌گران و موسسات مالی از طریق ردیابی کیف پول
  • ابزارهایی برای آشنایی با گزینه‌های جدید ارز دیجیتال آینده‌دار
  • کشف اولیه روندهای نوظهور در DeFi، NFT، DAO
  • پشتیبانی از چندین بلاک‌چین

پلتفرم دیون آنالیتیکس در تحلیل آنچین چیست؟

پلتفرم دیون آنالیتیکس

دیون آنالیتیکس (DuneAnalytics) یک پلتفرم ارائه و ردیابی داده‌های ارز دیجیتال از نوع آنچین است. این پلتفرم دارای اشتراک‌های رایگان و پولی است. دیون آنالیتیکس یکی از برترین پلتفرم‌ها برای تحلیل آنچین در شبکه اتریوم به‌شمار می‌آید. یکی از ویژگی این پلتفرم امکان استفاده از پرس‌وجوهای SQL است که برای تعامل با پایگاه داده طراحی شده‌اند. تعداد زیادی داشبورد از پیش‌ساخته متمرکز بر بخش‌های خاص از بلاک‌چین اتریوم در دیون آنالیتیکس وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید. مانند داشبورد خریدهای کلکسیون‌های برتر NFT. در عین حال امکان ساختن داشبوردهای سفارشی‌سازی شده نیز برای شما در این پلتفرم وجود دارد.

برخی از مزایا و امکانات این پلتفرم عبارتند از:

  • داشبوردهای پیش‌ساخته برای ایجاد بینش‌های ارزشمند در مورد بخش‌های خاصی از بلاک‌چین ETH
  • داشبوردهای سفارشی با امکان افزودن SQL
  • دسترسی به بسیاری از معیارهای تحلیل آنچین
  • جمع‌آوری آسان داده‌ها و نمایش بصری داده‌ها از طریق نمودارها و امکان به‌اشتراک‌گذاری آن‌ها

پلتفرم گلاسنود در تحلیل آنچین چیست؟

پلتفرم گلاسنود

گلاسنود (Glassnode) یکی از بهترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل عمیق شاخص‌های بازار برای تحلیل آنچین ارزهای دیجیتال مختلف است. این پلتفرم نیز دارای دو اشتراک پولی و رایگان است. از این ابزار می‌توانید برای مروری عمیق بر شاخص‌های ارزشمند آنچین و کسب اطلاعاتی در مورد آدرس‌های کیف پول، صرافی‌ها، استخراج‌کنندگان، موسسات مالی و بسیاری از موارد دیگر استفاده کنید.

برخی از مزایا و امکانات گلاسنود عبارتند از:

  • تنوع بالای شاخص‌های آنچین برای تحلیل دارایی‌های مختلف دیجیتال
  • برخورداری از بیش از 200 معیار با بیش از 10 سال داده
  • برخورداری از داشبوردهایی با امکان تنظیم بر اساس ارزهای دیجیتالی مختلف
  • امکان مقایسه معیارهای مختلف برای ارزهای دیجیتالی مختلف
  • امکان ادغام با TradingView

پلتفرم DappRadar

پلتفرم DappRadar ابزاری برای دسترسی آسان به داده‌های دورن‌زنجیره‌ای متعدد در زمینه ارزهای دیجیتالی، بازی‌های بلاک‌چینی، NFTها و رویدادهای دیفای است. این پلتفرم دارای داشبوردهایی با کاربری آسان برای مبتدیان و امکانات تخصصی برای حرفه‌ای‌های بازار است. این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد با تجزیه و تحلیل میلیون‌ها برچسب کیف پول، اطلاعاتی در مورد جابه‌جایی دارایی‌های رمزنگاری را دریافت کنید و تصور روشنی از میزان و جریان تراکنش‌ها داشته باشید.

پلتفرم DappRadar در تحلیل آنچین چیست؟

برخی از مزایا و امکانات پلتفرم DappRadar عبارتند از:

  • امکان کشف روندهای نوظهور در بازار
  • دسترسی به داده‌های آنچین نرم‌افزارهای غیرمتمرکز
  • پشتیبانی از شبکه‌های بلاک‌چین مختلف از جمله اتریوم، BSC (زنجیره هوشمند بایننس)، Polygon، Fantom و …
  • امکان تجزیه و تحلیل داده‌های بیش از 70 میلیون برچسب کیف پول ارز دیجیتال
  • امکان ردیابی دارایی‌ها در بازار
  • ابزارهای کشف برای پروژه‌های جدید در زمینه توکن‌ها و NFTها
  • برخورداری از ردیاب ETH، معاملات DEX و داده‌های CSV قابل دانلود در پلن‌های پولی
  • برخورداری از هشدارهای هوشمند سفارشی برای رویدادهای مهم
  • امکان بررسی روندهای نوظهور در DeFi، NFT و DAO از طریق داشبوردهای بصر

دستیابی به اهداف مالی در بازار ارز دیجیتال با تحلیل آنچین

درک این‌که آیا آدرس‌ها و تراکنش‌ها در یک شبکه بلاک‌چین در حال افزایش یا کاهش هستند به معامله‌گران بینش مناسبی درباره شرایط حاکم بر بازار و ارزهای دیجیتالی می‌دهد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در کنار استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال و نیز داده‌های تحلیل فاندامنتال از این روش تحلیلی نیز استفاده کنید و معاملاتی سودآور برای خود رقم بزنید.

اگر به انجام معاملات پرسود در بازار رمزارزها علاقه‌مند هستید، پلتفرم هیتوبیت امن‌ترین بستر را برای معاملات با کمک فناوری‌های روز دنیا برای شما فراهم کرده است. شما می‌توانید در کنار استفاده از روش‌های رایج تحلیل بازار از ابزارهای هیتوبیت برای خرید و فروش آسان رمز ارزها استفاده کنید. امکان خرید و فروش بیش از 200 رمز ارز محبوب، اتصال به بیش از 30 بلاک‌چین و پشتیبانی از 4 روش معاملاتی از مزایای انتخاب هیتوبیت هستند. برای دریافت این خدمات کافی است حساب معاملاتی خود را در هیتوبیت، ایجاد کنید.

نوشتهٔ پیشین
معاملات ارزهای دیجیتال | راهنمای انجام معامله در بازار کریپتو
نوشتهٔ بعدی
وب ۳ چیست | نسل سوم اینترنت چه ویژگی‌ها و کاربردهایی دارد؟
اشتراک گذاری پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

اشتراک گذاری پست
پست‌های مرتبط
فهرست