انواع روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال | انواع روش‌های درآمدزایی در بازار کریپتو

زمان مطالعه: 8 دقیقه

امروزه بازار ارزهای دیجیتال به یکی از محبوب‌ترین بسترها برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد تبدیل شده است. این بازار به حدی پیشرفت داشته که تعداد کاربران فعال کریپتوکارنسی در مارس 2023 به بیش از 300 میلیون کاربر از سراسر جهان رسیده است. اما چه چیزی باعث می‌شود که بازار ارزهای دیجیتال با وجود بازارهایی مانند بورس جهانی، سرمایه‌گذاران بسیاری را به سمت خود جلب کند؟ یکی از دلایل اصلی محبوبیت بازار ارزهای دیجیتال، امکان استفاده از معاملات و استراتژی‌های متنوع برای کسب درآمد از این بازار است.

روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

هولد، ماینینگ، ترید، رفرال و استیکینگ برخی از روش‌های کسب درآمد در بازار کریپتوکارنسی هستند که می‌توان با کمی تمرکز و تلاش آن‌ها را در مدت کوتاهی یاد گرفت و با استفاده از آن‌ها به درآمد بالایی دست یافت. بسیاری از افرادی که موفق به کسب درآمد در بازارهای ارز دیجیتال شده‌اند، مشاغل پیشین خود را رها کرده‌اند. چرا که فرصت‌های بزرگی در بازار کریپتوکارنسی وجود دارند. در این مطلب بهترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم.

آشنایی با انواع روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

همان‌طور که گفتیم روش‌های معاملاتی و کسب درآمد در بازار ارز دیجیتال از تنوع بالایی برخوردار است. وجود 22904 ارز دیجیتال نیز قطعا در این تنوع تاثیرگذار است. در حال حاضر روش‌ها و استراتژی‌های متنوعی در کریپتوکارنسی وجود دارند که پیش‌بینی می‌شود در آینده نیز افزایش پیدا کنند. در ادامه بهترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

کسب درآمد ارزهای دیجیتال

ترید؛ کسب درآمد با معاملات کوتاه‌مدت ارزهای دیجیتال

به‌جرات می‌توان گفت که ترید (trade) پرطرفدارترین روش معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال است. ترید معامله کوتاه‌مدت یا همان بهره‌گیری از نوسانات قیمت ارزها است. در واقع تریدرها سود خود را از اختلاف قیمت میان نقطه خریدوفروش به دست می‌آورند. بنابراین این افراد باید تلاش کنند که با استفاده از روش‌های فنی و بنیادی بازار و روند قیمت‌ها را به‌خوبی تجزیه‌وتحلیل کنند. هرچند که در برخی از مواقع نمی‌توان بازار کریپتوکارنسی را به‌درستی پیش‌بینی کرد، اما به جرات باید گفت که تجزیه‌وتحلیل فنی بهترین روش برای ترید کردن است.

در حال حاضر استراتژی‌های متنوعی برای کسب درآمد از طریق ترید ارز دیجیتال وجود دارند. سوئینگ تریدینگ یکی از این استراتژی‌ها است که بر قیمت ارز دیجیتال مورد نظر در لحظه تمرکز نمی‌کند. این استراتژی از نوسانات قیمتی در چند روز یا چند هفته گذشته برای گرفتن پوزیشن معاملاتی استفاده می‌کند. مکدی، استفاده از اندیکاتورها، میانگین متحرک، پیدا کردن ترند و استراتژی معاملاتی اسکالپ برخی دیگر از روش‌های ترید ارز دیجیتال هستند. جالب است بدانید که خودتان نیز می‌تواند با الهام‌گیری از افراد متخصص در زمینه ترید، یک سبک اختصاصی برای خود بسازید. البته این کار به علم و تجربه بالایی در زمینه ترید احتیاج دارد.

نکته دیگری که در ترید باید به آن توجه کنید، آمادگی روانی شما است. ترید می‌تواند فشار روانی بالایی را به معامله‌گران وارد کند و بر تصمیم‌گیری و عملکرد آن‌ها تاثیر بگذارد. در چنین شرایطی می‌توانید ابتدا با معامله‌های کوچک خود را با شرایط بازار و فشارهای روانی روبرو کنید تا برای معامله‌های بزرگ‌تر آمادگی لازم را به دست آورید. در این میان افرادی که هوش هیجانی بالاتری دارند و می‌توانند فشارهای روانی را کنترل کنند، شانس موفقیت بیشتری در ترید ارز دیجیتال دارند.

ترید ارزهای دیجیتال

رفرال یا همان زیرمجموعه‌گیری

یکی از جذاب‌ترین روش‌های کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال، رفرال یا همان زیرمجموعه‌گیری است. امروزه افرادی که ارتباطات و مهارت بازاریابی خوبی دارند، با استفاده از این روش می‌توانند سود هنگفتی را کسب کنند؛ در حالی که عملا هیچ کاری نمی‌کنند. معمولا زمانی که شما در یک صرافی ارز دیجیتال حساب کاربری ایجاد می‌کنید، یک لینک انحصاری به شما ارائه می‌شود. این لینک در واقع یک معرفی‌نامه از سوی شما برای ثبت نام در صرافی است. اگر این لینک را به فردی بدهید که می‌خواهد در صرافی موردنظر ثبت نام کند، آن فرد زیرمجموعه شما خواهد شد.

در هر مرتبه که زیرمجموعه جدیدی اضافه شود، مقداری کمیسیون دریافت خواهید کرد. از سوی دیگر در درصد کوچکی از سود زیرمجموعه‌های خود سهم خواهید داشت. البته سهم شما از زیرمجموعه‎‌هایتان کاسته نمی‌شود و پرداخت آن توسط صرافی صورت می‌گیرد. بزرگ‌ترین مزیت روش رفرال این است که به سرمایه اولیه یا علم بسیاری در زمینه کریپتو نیاز ندارد. از سوی دیگر اگر در این روش موفق باشید، می‌توانید تا سال‌ها  درآمد بی‌دردسر کسب کنید. برای استفاده از این روش پیشنهاد می‌شود که به دوستان و نزدیکان خود قانع نباشید و لینک‌های رفرال را با استفاده از یک استراتژی تبلیغاتی کارآمد در شبکه‌های اجتماعی بزرگ انتشار دهید.

خرید و هولد ارزهای دیجیتال

هولد یکی از پرطرفدارترین روش‌های کسب درآمد است که نه‌تنها در بازار کریپتوکارنسی، بلکه در بازارهایی مانند بازار بورس جهانی، بازار خودرو و ملک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. قبل از هر چیزی باید بدانید که هولد همان HODL است و تنها تفاوت این دو، از یک خطای نگارشی نشات می‌گیرد. همان‌طور که از نام این روش می‌توان حدس زد، استراتژی مربوط به خرید ارز دیجیتال، نگهداری و فروش آن در موقعیت مناسب است. در واقع سرمایه‌گذاران ارزهایی که پتانسیل خوبی دارند را خریداری می‌کنند و در شرایطی که به بهترین قیمت رسیدند، آن‌ها را می‌فروشند و از این طریق سود بسیاری را کسب می‌کنند.

اگر می‌خواهید به فرصت‌های بزرگی که در هولد ارز دیجیتال نهفته‌اند پی ببرید، کافی است نگاهی به تغییرات بیت‌کوین در سال‌های اخیر بیندازید. افرادی که این ارز دیجیتال را در اوایل دهه قبل خریداری و هولد کردند و آن را در چند سال اخیر فروختند، توانستند ارزش سرمایه خود را هزاران برابر افزایش دهند. چرا که بیت‌کوین در سال 2010 حتی کمتر از 1 دلار ارزش داشت، اما ارزش این ارز در سال 2021 به بیش از 65 هزار دلار رسید. در حال حاضر نیز ارزهایی مانند لیت‌کوین، اتریوم و ریپل می‌توانند برای هولد مناسب باشند و شما را به سود فوق‌العاده‌ای در بلندمدت برسانند.

هولد و کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

البته توجه داشته باشید که هولد ارز دیجیتال می‌‌تواند بسیار پیچیده و قابل تامل باشد. چرا که نمودارها نشان می‌دهند بازار ارزهای دیجیتال در برخی از مواقع رفتارهایی غیرقابل‌پیش‌بینی دارد. در چنین شرایطی باید دقت بالایی به خرج دهید و تنها ارزهایی را برای هولد بخرید که سابقه خوبی دارند و طبق نمودارها در حال پیشرفت هستند. با این حال باید همواره آمادگی این را داشته باشید که در صورت نزولی شدن بازار، بهترین تصمیم را بگیرید و ارزش سرمایه خود را حفظ کنید.

استخراج ارزهای دیجیتال

اگر کمی درباره بازار ارزهای دیجیتال تحقیق کرده باشید، قطعا بارها با روش ماینینگ یا همان استخراج ارز روبرو شده‌اید. این روش که سود خوبی نیز برای سرمایه‌گذاران دارد، در سال 2019 به اوج خود رسید. به‌گونه‌ای که حتی بسیاری از افراد به دنبال یادگیری این روش بودند. بسیاری از افراد غیرمتخصص نیز به این زمینه ورود داشتند و توانستند سود خوبی را نیز کسب کنند. در سالیان پیش فرایند استخراج بیشتر با استفاده از سخت‌افزار قدرتمند و همان ماینرهای فیزیکی انجام می‌شد. سرمایه‌گذاران این ابزار را خریداری می‌کردند و آن‌ها ساعت‌ها روشن می‌گذاشتند تا فرایند ماینینگ تکمیل شود. این روش می‌تواند شما را به درآمد خوبی برساند، اما معمولا با مصرف بسیار برق و مشکلات قانونی همراه است.

حال بعد از گذشت چند سال یک روش مشابه برای استخراج ارز دیجیتال روی کار آمده است. این روش که استخراج ابری (Cloud Mining) نام دارد، بدون استفاده از سخت‌افزار رایانه‌ای و انواع ماینرهای فیزیکی انجام می‌شود. کلود ماینینگ بسیار کم‌دردسرتر از ماینینگ با استفاده از سخت‌افزار است. استخراج ابری ارز دیجیتال با اجاره منابع پردازش پیشرفته و بدون نیاز به نصب هر نرم‌افزار یا سخت‌افزاری انجام می‌شود. شما می‌توانید خدمات رایانه‌ای ابری را از یک شرکت معتبر اجاره کنید. شرکت‌های استخراج ابری توانسته‌اند بسیاری از افراد به سودهای بزرگی برسانند. البته برای عضویت در شرکت‌ها باید مقدار مشخصی از هش پاور آن شرکت را خریداری کنید.

استیک ارزهای دیجیتال برای کسب درآمد

سپرده‌گذاری یا کسب درآمد از طریق Staking ارزهای دیجیتال

استراتژی استیک یا قفل کردن ارز دیجیتال یکی از روش‌هایی است که اخیرا محبوبیت بسیاری در میان سرمایه‌گذاران پیدا کرده است. استیک ارز دیجیتال روندی مشابه قفل کردن سرمایه در بانک و کسب سود دارد. سرمایه‌گذاران در این روش سرمایه‌گذاری مقداری از ارزهای دیجیتال خود را برای مدت مشخص و سود مشخصی قفل می‌کنند. استیک ارز دیجیتال را می‌توان در صرافی‌ها یا پلتفرم‌های معاملاتی انجام داد.

ارز دیجیتال انتخابی و بستری که برای معامله انتخاب می‌کنید، میزان سود شما را تعیین می‌کند. برای مثال یک صرافی در ازای استیک اتریوم در شش ماه به شما 7 درصد سود پرداخت می‌کند. از سوی دیگر یک صرافی دیگر می‌تواند نرخ سود 25 درصدی را به شما پیشنهاد بدهد. در واقع عدد مشخص و ثابتی برای سود استیک ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

اگر می‌خواهید از روش استیک استفاده کنید، باید چند نکته قابل تامل را همواره در ذهن خود داشته باشید. همان‌طور که گفته شد ارز دیجیتال شما برای مدتی قفل می‌شود و در این مدت هیچ تصمیمی را نمی‌توانید برای ارز دیجیتال خود بگیرید. در چنین شرایطی اگر شرایط بازار نزولی شود، نمی‌توانید برای کاهش ضرر، ارز دیجیتال خود را بفروشید. بنابراین لازم است که قبل از استیک ارز دیجیتال، علاوه بر نرخ سود و مدت قفل بودن سرمایه، توجه بالایی به نمودارها و پیش‌بینی‌های ارز مورد نظر داشته باشید. اگر یک ارز دیجیتال خوش‌آتیه را برای استیک انتخاب کنید، در کنار سود استیک، سود افزایش قیمت را نیز دریافت خواهید کرد.

بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتال بایننس کوین، اتریوم، پولکادات و کازماس را برای استیک مناسب می‌دانند. شما نیز می‌توانید درباره این ارزهای دیجیتال تحقیق کنید و در صورت اطمینان، آن‌ها را برای استیک در نظر داشته باشید.

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با بازی‌های بلاکچینی

قطعا جذاب‌ترین روش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، شرکت در بازی‌های بلاک‌چینی است. حتما شما هم درباره بازی‌هایی که امکان درآمدزایی را فراهم کرده‌اند، شنیده‌اید. در این بازی‌ها می‌توانید با انجام ماموریت‌ها و به دست آوردن آیتم‌های درون بازی، ارز دیجیتال یا NFT مشخصی را دریافت کنید و با فروش آن‌ها سود خوبی به جیب بزنید. به جرات می‌توان گفت که بازی‌های بلاک‌چینی با به روی کار آمدن پروژه اکسی اینفینیتی، رواج پیدا کردند.

کسب درآمد ارزهای دیجیتال با بازی‌های بلاکچینی

اکسی اینفینیتی یک بازی درآمدزا بلاک‌چینی است که با ظاهر و گرافیکی ساده منتشر شد و خیلی سریع طرفداران بسیاری پیدا کرد. کاربران در این بازی می‌توانند با پیدا کردن آیتم‌های با ارزشی که درون نقشه بازی پنهان شده‌اند، درآمد خوبی کسب کنند. البته ناگفته نماند که این درآمد کاهش یافته است و بسیاری از کاربران از این بازی روی برگردانده‌اند. در حال حاضر علاوه بر پروژه اکسی اینفینیتی، هزاران بازی بلاک‌چینی دیگر وجود دارند. برخی دیگر از بازی‌های بلاک‌چینی با امکان کسب درآمد عبارت‌اند از:

  • بازی Axie Infinity
  • بازی Valhalla – Floki Inu
  • بازی Decentraland
  • بازی Number Shoot
  • بازی EZZY GAME
  • بازی Shiba Eternity
  • بازی SecondLive
  • بازی Pocket Battles: NFT War
  • بازی Spider
  • بازی Tanks
  • بازی Arkadia

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با مشاوره

فعالیت به‌عنوان مشاور سرمایه‌گذاری کریپتو

بازار ارزهای دیجیتال با سرعت بالایی در حال پیشرفت است. همین مساله باعث می‌شود که همواره افراد بسیاری به سمت این بازار حرکت کنند. معمولا بیشتر این افراد از دانش کافی برخوردار نیستند و به یک راهنما یا مشاور برای سرمایه‎‌گذاری احتیاج دارند. در چنین شرایطی فرصت خوبی برای افراد متخصص در زمینه ارزهای دیجیتال ایجاد می‌شود. افرادی که علم و تجربه بالایی در زمینه ارزهای دیجیتال دارند می‌توانند به‌عنوان یک راهنما برای افراد مبتدی فعالیت داشته باشند و از این طریق سود خوبی کسب کنند.

قطعا شما هم افراد بسیاری را در فضای مجازی دیده‌اید که در ازای ارائه مشاوره‌های مالی ارز دیجیتال، مقداری کمیسیون دریافت می‌کنند. البته باید گفت که فعالیت به‌عنوان مشاور اقتصادی نیز ریسک‌های خاص خود را دارد. اگر می‌‌خواهید در این زمینه فعالیت کنید باید بسیار دقیق و مسلط باشید. چرا که اشتباهات شما می‌توانند باعث ایجاد ضررهای مالی بزرگ و در نتیجه مشکلات حقوقی برای خودتان شود.

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با هیتوبیت

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با خدمات هیتوبیت

در این مطلب سعی کردیم بهترین روش‌های کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با کسب دانش و تجربه، فعالیت خود را در این زمینه‌ها آغاز کنید و شرایط مالی مطلوبی را برای خود ایجاد کنید. البته قبل از هر چیزی لازم است که از خدمات یک پلتفرم معاملاتی معتبر استفاده کنید. هیتوبیت به‌عنوان یک پلتفرم هوشمند خریدوفروش ارزهای دیجیتال می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. ما در این مجموعه امکان دسترسی به متنوع‌ترین بازار رمزارزها، بهترین قیمت‌ با کمترین گپ، ارائه کامل‌ترین روش‌های معاملاتی و بالاترین سطح امنیت دارایی‌های دیجیتال را برای شما ایجاد کرده‌ایم. بنابراین همین حالا حساب کاربری خود را در هیتوبیت بسازید و معاملاتی سودآور در بازار ارز دیجیتال را آغاز کنید.

نوشتهٔ پیشین
انواع ارزهای دیجیتال | رایج‌ترین دسته‌بندی رمزارز‌ها، ویژگی‌ها و نمونه‌های هر کدام
نوشتهٔ بعدی
الگوریتم اجماع | عامل تمرکززدایی، امنیت تراکنش و اعتماد بین همتایان ناشناس
اشتراک گذاری پست ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

اشتراک گذاری پست
پست‌های مرتبط
فهرست